mandag den 31. oktober 2011

Mere strik...

Før huen nåede jeg at blive færdig med et skønt vinrødt tørklæde. Det er af tre tråde fin blød superfine merinould, som snildt kunne ligne silke. Det er så fint og glat! Jeg købte en meget stor rulle af det på tilbud til ingen penge - så der er masser tilbage af det! Jeg har en bluse i tankerne... Nu med forsinkelse er det blevet vasket og tørret. Det der med blocking har jeg stadigt ikke rigtigt begivet mig ud i? Hvor skulle jeg spænde ting op med knappenåle i min lille lejlighed?
Næste projekt er allerede på pindene. Når man strikker konsekvent til al undervisning og langt det meste tv, når man en hvis kvantitet. Det er rigtigt fedt. Men dette projekt er ret hårdt for mine hænder med mange små stramme masker i et sildebensmønster. Garnet er 90% cashmere, 10% uld. Jeg synes, at det svært at vurdere kvaliteten af garnet, men kan konstatere at det er tydeligt blødere end lammeuld...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar