tirsdag den 1. november 2011

Wellness med Søs

Jeg er egentlig slet ikke wellnesstypen. Jeg bryder mig ikke om aromatiske olier, afslapningsmusik og pseudohelseråd. Men på den anden side... DGI-byens kurbad er ganske fint. Det er spøjst at tulle rundt i labyrinten i lånte badekåber. Først var det meget svært at tage seriøst... Hvor skal man starte? Lidt sauna, dampbad, massagestol... Fint nok... Det er gjort før... Men så startede saunatemaet! Romersk sauna - et blidt saunatema - mente receptionisten. Jeg ved ikke helt hvad modsætningen skulle være? Finsk saunatema med masser af vodka og rullen i sne? Igen var det ganske mærkeligt at stå 25 mennesker foran en sauna... Men det var rigtigt fedt! Man blev presset lidt mere i udholdenhed, trak vejret mere koncentreret, fik ansigtsmaske og bodyscrub i dampbadet og beordret i det kolde gys. Jeg overlevede endda isterninger ned ad ryggen! (De var nu dejlige i den meget meget varme sauna...) Jeg havde dog lidt svært ved at tage tema-lederen seriøst. Hun talte konsekvent med den bløde wellness-stemme og kom med pseudovidenskab i et væk. "Kan I mærke at I bliver øre i hovedet? Det er fordi I får masser af ren ilt til hovedet!" - Eller også er det fordi vi sidder i en 90 grader varm sauna og dilaterer så kraftigt perifært, at vi mister blodtrykket til øverste etage... Og dermed får mindre ilt... I don't know, det kan da godt være hende, der har ret... Men ja, det var lækkert at tulle rundt i badekåbe, drikke isvand og spise frugt, peanuts og rosiner. Jeg kommer gerne igen. Faktisk helst til saunatemaet, som helt klart var en fed oplevelse. Nu er jeg helt varm og træt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar