mandag den 24. oktober 2011

At løbe eller ikke løbe

Jeg er begyndt at løbe - ja jeg har længe luntet ture selv, men nu har jeg meldt mig til et løbehold to gange om ugen. Eller rettere én gang om ugen - der kommer altid noget i vejen. Vi løber en stor gruppe, deler os efter niveau og cirkler rundt i Fælledparken opmuntret af forskellige trænere. Jeg troede ikke, at det ville være sjovt. Det var det slet slet heller ikke de første mange gange. Intervaltræning er modbydeligt hårdt for en nybegynder - og jeg lå hele tiden som rosinen i pølseenden... Men nu begynder det at give pote. Konditionen er betydeligt bedre, kroppen har indøvet nye bevægemønstre i lidt højere gear, og jeg er begyndt at lære de andre at kende. Okay, jeg ved ikke om det er decideret sjovt, men sidste mandag var jeg helt høj efter en rigtigt rigtigt fed tur i det smukkeste efterårsaftenlys! Pludseligt kan jeg se hvorfor folk bliver hooked... Men ja, det er også modbydeligt koldt. Jeg tror snart, at jeg skal investere i varmere løbetøj, hvis jeg skal holde vinteren ud. Og det er målet. Ikke noget med fancy marathon eller lignende. I første omgang er målet blot at blive stædigt ved med at løbe hele vinteren - så kan der lægges planer i foråret!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar